A csecsemők fejlődésének vizsgálatakor, megsegítésekor elengedhetetlenül fontos számomra, hogy a pici folyamatosan a szülő biztonságot adó testközelségében legyen, és kettejük harmóniáját, a pici szükségleteinek kielégítését a lehető legkevésbé zavarjuk meg. A csecsemő állapota szükségessé teheti a fejlődés megsegítését vagy annak menetébe való beavatkozást, azonban amennyiben lehetőség van rá, igyekszem folyamatosan a legszabadabb mozgás- és játéktevékenységnek teret adni.

A gyermek otthonában már néhány hetes kortól megkezdhető a gyermek terápiás vagy megelőző jellegű, prevenciós megsegítése. Különösen fontos, hogy amennyiben koraszülés, adaptációs zavarok, szülési sérülés, fejlődési rendellenesség, tónuseloszlási zavar vagy egyéb mozgásproblémák merülnek fel, a gyermek fejlesztése és gondozása minél hamarabb megkezdődhessen. A szülő néhány alkalmas betanítás után maga végzi kisbabájával a mondókás, mozgásos játékokat, masszírozást vagy a kádas programot, ahogyan kettejük napirendjébe ez beilleszthető, időszakos kontroll és folyamatos konzultálási lehetőség mellett.

Az otthoni torna vagy a kádas program megkezdéséhez szükséges előzőleg a gyermek állapotának felmérése (általános állapot, alvás-ébrenlét, táplálás, érzékszervek, figyelem, szomatikus állapot, reflexprofil és elemi mozgásminták vizsgálata), valamint a szülővel a szülési zárójelentés és orvosi vizsgálatok átbeszélése.  A neuro-hidroterápia mindig a szakorvossal és a gyermeket ellátó szakemberekkel együttműködve, más terápiák kiegészítéseként zajlik.

Amennyiben szükséges, megvalósulhat a gyermek otthonában rendszeres tanácsadás a gondozással, hordozással, az otthoni környezet kialakításával, játéktevékenységekkel, terápiás lehetőségekkel és módszerekkel kapcsolatban is. Az orvosi javaslatra megkezdett komplex gyógypedagógiai és mozgásfejlesztés tartalmazhatja a kognitív funkciók, finom- és nagy mozgások, szociális fejlődés, beszéd és kommunikáció, valamint az önkiszolgálási képességek játékos formában történő fejlesztését. Csecsemőkorban kiemelten fontos a mozgásos tapasztalatszerzés és a fejlődési mérföldkövek elérése, melynek segítése elsősorban az egyensúlyi rendszer stimulálásán és a testi érzékeléseken keresztül, mondókákkal, énekekkel kísérve, a szülővel közösen történik. A gyermek életkorától és állapotától függ, mennyi passzív és aktív technika alkalmazható, milyen módszerek, kiegészítő terápiás lehetőségek, további vizsgálatok válhatnak szükségessé még, vagy további intenzív fejlesztésre már nincs szükség. Az otthoni ellátás későbbi életkorban is megvalósítható, amennyiben a gyermek állapota azt indokolja.